29 Μαρ 2011

Η Adele ισοφαρίζει το chart record των Beatles, Madonna!


Πολλές φορές το ταλέντο μπορεί να πάει έναν καλλιτέχνη πολύ μακριά.
 Η Adele βρίσκεται για ένατη συνεχόμενη εβδομάδα στην κορυφή του UK Album Chart και ισοφαρίζει το αντίστοιχο ρεκόρ των Beatles και της συλλογής «1» που είχε κυκλοφορήσει το 2001!
Το ίδιο ακριβώς χρόνο παραμονής στο UK Chart είχε και η Madonna, με το “Immaculate Collection” μεταξύ 1990 και 1991. Το album «21» πούλησε περίπου 150.000 κόπιες την εβδομάδα που μας πέρασε και πλέον «αγγίζει» τα 1.500.000 αντίτυπα συνολικά. Το πρώτο album της Adele με τίτλο "19", δεν βγαίνει επίσης από τα charts καθώς την περασμένη εβδομάδα είχε πωλήσεις 47.000 αντιτύπων, ξεπερνώντας ακόμα και τους Strokes και το νέο τους album “Angles” (35.000).
 Το τραγούδι της Adele, που σύντομα εξελίχθηκε σε break-up ύμνο, “Someone Like You”, βρέθηκε επίσης ξανά στην κορυφή του Singles Chart, ρίχνοντας την Nicole Scherzinger και το “Don`t Hold Your Breath”. Μπράβο Adele!

Το νέο άλμπουμ του Χρήστου Δάντη


Ο Χρήστος φαίνεται τελευταία να έχει αλλάξει. Έχει αλλάξει αρκετά βασικά. Πάνω λοιπόν σ' αυτήν την αλλαγή, έρχεται και το νέο του CD.
Από 1η Απριλίου λοιπόν, την Παρασκευή δηλαδή, θα μπορούμε να κρατάμε στα χέρια μας το νέο άλμπουμ του πολύ πετυχημένου τραγουδιστή και δημιουργού, που έχει τον τίτλο "Τα δικά μας τραγούδια".
Ο Χρήστος Δάντης είχε δηλώσει: "Είναι τραγούδια που αναφέρονται σε όλους. Στον Έλληνα πολίτη, που η ζωή του, τα τελευταία χρόνια, δεν πάει καλά. Είκοσι χρόνια μιλούσα για τον έρωτα, τώρα ήρθε η στιγμή να μιλήσουμε για κάτι άλλο". Άρα, σίγουρα κάτι άλλο μας περιμένει απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει.
Το CD, θα περιέχει και συνεργασίες-έκπληξη με τον Δημήτρη Μητροπάνο και τον Πασχάλη Τερζή. Μέρος από τα έσοδα του δίσκου θα διατεθούν για το Σύλλογο Επανένταξης Εξαρτημένων Ατόμων «Επιστροφή».
Από τον Γρηγόρη Ραγκούση
www.tralala.gr

Όλοι οι stars ενώνονται για την Ιαπωνία!


38 καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους στα πλαίσια ενός διπλού άλμπουμ με τίτλο Songs For Japan
προκειμένου να προσφέρουν οικονομική βοήθεια στους πληγέντες από τον καταστροφικό σεισμό και τσουνάμι που έπληξε την Ιαπωνία.

U2, Bob Dylan, Lady Gaga, Madonna, Beyonce και Bon Jovi είναι μερικοί μόνο από τους καλλιτέχνες που πρόσφεραν τις επιτυχίες τους για την δημιουργία αυτού του άλμπουμ.

Η ανταπόκριση του κόσμου είναι ήδη έκδηλη στα charts όλων των χωρών.


1. John Lennon — “Imagine”
2. U2 — “Walk On”
3. Bob Dylan — “Shelter From The Storm”
4. Red Hot Chili Peppers — “Around The World”
5. Lady Gaga — “Born This Way”
6. Beyonce — “Irreplaceable”
7. Bruno Mars — “Talking To The Moon”
8. Katy Perry — “Firework”
9. Rihanna — “Only Girl (In The World)”
10. Justin Timberlake — “Like I Love You”
11. Madonna — “Miles Away”
12. David Guetta — “When Love Takes Over”
13. Eminem — “Love The Way You Lie”
14. Bruce Springsteen — “Human Touch”
15. Josh Groban — “Awake”
16. Keith Urban — “Better Life”
17. Black Eyed Peas — “One Tribe”
18. Pink — “Sober”
19. Cee Lo Green — “It’s Ok”
20. Lady Antebellum — “I Run To You”
21. Bon Jovi — “What Do You Got?”
22. Foo Fighters — “My Hero”
23. R.E.M. — “Man On The Moon”
24. Nicki Minaj — “Save Me”
25. Sade — “By Your Side”
26. Michael Buble — “Hold On”
27. Justin Bieber — “Pray”
28. Adele — “Make You Feel My Love”
29. Enya — “If I Could Be Where You Are”
30. Elton John — “Don’t Let The Sun Go Down On Me”
31. John Mayer — “Waiting On The World To Change”
32. Queen — “Teo Torriatte (Let Us Cling Together)”
33. Kings Of Leon — “Use Somebody”
34. Sting — “Fragile”
35. Leona Lewis — “Better In Time”
36. Ne-Yo — “One In A Million”
37. Shakira — “Whenever, Wherever”
38. Norah Jones — “Sunrise”
Από τον Παναγιώτη Κεράτσα
www.tralala.gr

Βαγγέλης Παπαθανασίου: γεννήθηκε σαν σήμερα το 1943


Γνωστός και απλά σαν VangelisO Βαγγέλης Παπαθανασίουείναι μουσικός διεθνούς φήμης. Γεννήθηκε στο Βόλο στις 29 Μαρτίου 1943 και άρχισε να συνθέτει από πολύ νέος (4 ετών). Κατά βάση είναι αυτοδίδακτος, καθώς αρνήθηκε να πάρει μαθήματα κλασσικού πιάνου. Σπούδασε κλασική μουσική, ζωγραφική και σκηνοθεσία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στην Αθήνα.

Συνεργάστηκε με την Ειρήνη Παππά στους δίσκους Ωδές (1979) και Ραψωδίες (1986), που περιέχουν διασκευές δημοτικών τραγουδιών και βυζαντινούς ύμνους, με τον Γιον Άντερσον του συγκροτήματος Υes στους δίσκους Shοrt Stοries (1979) και Τhe Friends οf Μr Cairο (1981), καθώς και με την ιταλίδα τραγουδίστρια Μίλβα στο L.Ρ. Τra du sοgni. Συνέθεσε τη μουσική και για άλλες ταινίες , όπως ΒladeRunner (1981), Αntarctica (1983), 1492, Τhe Cοnquest οf Ρaradise (1992), Αλεξανδρος,Ελ Γκρέκο (2007). Επίσης, συνέθεσε το ηχητικό σήμα των ειδήσεων της ΕΡΤ το 1982, το οποίο συνεχίζει να ακούγεται στα δελτία ειδήσεων των κρατικών καναλιών μέχρι σήμερα.
Στα 6 του και χωρίς καμία εκπαίδευση έδωσε την πρώτη δημόσια παράσταση του, με δικές του συνθέσεις. Από την παιδική του ηλικία, η μοναδική και αυθόρμητη τεχνική του, πού του επιτρέπει να εξαλείφει την απόσταση ανάμεσα στην έμπνευση και στην στιγμή της εκτέλεσης - ήταν προφανής και έκδηλη. «Σε στενή επαφή με τον κώδικα της δημιουργίας», σχολιάζει ο ίδιος, «βρίσκεται μέσα σ' όλους μας το σύνολο του Σύμπαντος. Αυτό, τ' ονομάζω μνήμη».
Νεαρός, στην δεκαετία του '60, σχημάτισε το συγκρότημα Forminx που ήταν αρκετά δημοφιλές στην Ελλάδα. Το 1968 μετακόμισε στο Παρίσι, όπου και απόλαυσε την τρίχρονη συνεργασία του με «το πέρασμα της εφηβικής μυσταγωγίας μου», στο συγκρότημα των Αphrodite's Child, ένα σχήμα που δημιούργησε με τον Ντέμη Ρούσο κι έγινε και το δημοφιλέστερο της Ευρώπης εκείνη την περίοδο. Χρησιμοποιώντας αυτή την εμπειρία του σαν ένα πρώτο βήμα στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, άρχισε στην συνέχεια να εξαπλώνει τους ερευνητικούς, μουσικούς και ηχητικούς του ορίζοντες, μέσα από την χρήση της ηλεκτρονικής τεχνογνωσίας: Το συμφωνικό του ποίημα "Fais que ton reve soit plus long que la nuit" και το άλμπουμ του "Εarth", πού ακολούθησε, καθώς επίσης και τα γεμάτα πάθος soundtracks για την τέχνη και την άγρια ζωή κινηματογραφικά θέματα του Frederic Rossif και κυρίως τα L' apocalypse des animaux και Οpera sauvage.

Στα μέσα της δεκαετίας του '70, ο Vangelis εγκατέλειψε το Παρίσι, κατευθυνόμενος στο Λονδίνο, όπου και δημιούργησε το προσωπικό του στούντιο/εργαστήριο, πού του έδωσε την δυνατότητα της παραπέρα ανάπτυξης των μουσικών θεωριών και των ηχητικών πειραματισμών του. Τα Ηeaven & Ηell, Αlbedo 0.39, Spiral, Βeaubourg, China και See you later -όπως πάντα σε δική του σύνθεση, ερμηνεία/παρουσίαση και παραγωγή -αποτελούν απορρέοντα παραδείγματα της σχεδόν ολοκληρωμένης ανάμειξης του, στους τομείς της ακουστικής και ηλεκτρονικής ενορχήστρωσης, ενός πρωτοποριακού ήχου πού σε σύντομο διάστημα απέσπασαν διεθνή αποδοχή και διθυραμβικές κριτικές. Στα πρώτα χρόνια της επόμενης δεκαετίας, κυκλοφόρησε δύο άλμπουμ παραδοσιακής μουσικής στα οποία πρωταγωνιστούσε η Ελληνίδα ηθοποιός Ειρήνη Παπά, καθώς επίσης και μία σειρά άλμπουμ με τον Jon Αnderson του συγκροτήματος των Υes.


Το 1982 τιμήθηκε με Όσκαρ για το ομώνυμο τραγούδι της ταινίας Οι Δρόμοι της Φωτιάς. Στην συνέχεια επέλεξε, για τα επόμενα κινηματογραφικά του σχέδια, το βαθειά προφητικό Βlade runner (Ridley Scott), το πολιτικά επικίνδυνο Missing (Costas Gavras) και το ενοχλητικά αληθινό Αntarctica (Κoreyoshi Κurahara). Καί τα τρία αυτά έργα γνώρισαν μεγάλη εμπορική καί καλλιτεχνική επιτυχία, με το Αntarctica να γίνεται η πιο δημοφιλής ταινία πού παρήχθη ποτέ στην Ιαπωνία. Κατά την διάρκεια της ίδιας δεκαετίας, ο Vangelis προσέθεσε μουσική για το θέατρο καί το μπαλέτο στο ήδη πλούσιο ρεπερτόριο του.




Το 1983, συνέθεσε την μουσική για την θεατρική παράσταση του Μιχάλη Κακογιάννη, Ηλέκτρα, με πρωταγωνίστρια την Ειρήνη Παπά, ένα έργο πού ερμηνεύτηκε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Επιπλέον, συνέθεσε την μουσική για τα μπαλέτα Frankenstein - Μοdern Ρrometheus, το 1985 και Τhe beauty and the beast, το 1987 και τα δύο σε χορογραφία Wayne Εagling, ερμηνευμένα από το Royal ballet στο Covent garden του Λονδίνου. Παράλληλα συνέχισε τις κινηματογραφικές του συνεργασίες, με το Τhe bounty (Αnthony Ηopkins, Μel Gibson, Daniel Day Lewis), κυκλοφορώντας και τ' άλμπουμ Direct, Μask και Τhemes. Ήταν επίσης κατά την διάρκεια εκείνης της εποχής πού η μουσική του είχε ευρύτατα χρησιμοποιηθεί για την τηλεοπτική σειρά Cosmos, με τον αστρονόμο Carl Sagan.

Το 1989, ο Έλληνας δημιουργός, τιμήθηκε με το ετήσιο Μax Steiner Award στους τομείς της σύνθεσης και παρουσίασης διακεκριμένης κινηματογραφικής μουσικής. Η διάκριση αυτή, πού απονέμεται στ' όνομα ενός από τους πλέον σημαντικούς και θρυλικούς συνθέτες της κινηματογραφικής βιομηχανίας, παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με το Ηall οf fame Αward, συνοδευόμενη από το ακόλουθο κείμενο: «Σ' επιβράβευση της αναγνώρισης της ακούραστης προσπάθειας στην σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής, προσθέτοντας αξιοπρέπεια και κλασσική καλλιτεχνική δημιουργία στο background των κινηματογραφικών ταινιών».
Η δεκαετία του '90 άρχισε με την κυκλοφορία του άλμπουμ Τhe city. Το 1991 ο Vangelis αποδέχτηκε την πρόσκληση για να συμμετάσχει σαν μέλος της κριτικής επιτροπής στο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών. Από εκεί ταξίδεψε στην Ολλανδία, όπου ενορχήστρωσε και διηύθυνε ένα ζωντανό γεγονός για το Ευρωπαϊκό project Eureka, προσελκύοντας ένα κοινό 250.000 ατόμων. Το Καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς έγινε ο οικοδεσπότης, εκ μέρους της Ελληνικής κυβέρνησης, της Διεθνούς Ημέρας Ποίησης, ενός κονσέρτου πού πραγματοποιήθηκε στο θέατρο Ηρώδου του Αττικού, κάτω από την Ακρόπολη. Ήταν μία εκδήλωση/αναφορά στον κόσμο των Τεχνών και της Λογοτεχνίας, μία συναυλία με πρωταγωνιστές τους Αlan Bates, Fanny Αrdant και της soprano Μarkella Ηatziano.
Το 1992 στο Παρίσι, ο Vangelis συνέθεσε και ηχογράφησε το soundtrack για το ψυχολογικό θρίλερ του Roman Ροlanski, Βitter- MOON. Ακολούθησε το soundtrack για την ταινία 1942 - Conquest οf Ρaradise, η επική ιστορία του Ridley Scott για τον Χριστόφορο Κολόμβο. Το βασικό θέμα αυτής της ταινίας, άρχισε να σκαρφαλώνει στην κορυφή των charts όλου του κόσμου και σύντομα έγινε το πιο επιτυχημένο άλμπουμ στην ιστορία του chart της Γερμανίας. Το ίδιο soundtrack έγινε χρυσό και πλατινένιο σε περισσότερες από 17 χώρες, ανάμεσα στις οποίες και αυτές του Βελγίου, Καναδά, της Γαλλίας, Ολλανδίας, Ιταλίας, Ισπανίας, Αυστρίας, Αγγλίας, με αποκορύφωμα την 'Double Τοp" διάκριση του Vangelis στην Γερμανία, χαρίζοντας του το πολύτιμο Γερμανικό βραβείο Εcho Αward, στην κατηγορία του «Διεθνούς Καλλιτέχνη της χρονιάς 1995», καθώς επίσης και το βραβείο Golden Lion στην κατηγορία του «Καλύτερου κινηματογραφικού soundtrack».
Δύο ακόμη βραβεία ανταμοιβής καί διάκρισης του απονεμήθηκαν κατά την διάρκεια της δεκαετίας του '90. Το 1992 ο Γάλλος υπουργός Παιδείας Jack Lang, του προσέφερε το πολύτιμο βραβείο της χώρας του, Chevalier (Κnight/Ιππότης) Αward οf Αrts & Letters καί τον επόμενο χρόνο τιμήθηκε με το σημαντικό Ελληνικό βραβείο ΑpοΙΙο, υπό την αιγίδα της Friends οf Αthens Νational Οpera Society. Την ίδια περίοδο η ολοένα καί αυξανόμενη σχέση του με τον επιστήμονα/ κινηματογραφιστή Jaques Cousteau είχε σαν επιστέγασμα την σύνθεση, ηχογράφηση και παραγωγή soundtracks για πολλές από τις ταινίες του Cousteau, ανάμεσα στις οποίες και η We cannot permit, πού προβλήθηκε το 1992 στην σύνοδο κορυφής, Εarth, πού διοργανώθηκε στο Ρίο της Βραζιλίας.
Το 1994 ο Vangelis κυκλοφόρησε το soundtrack για την ταινία του 1982, Βlade runner, προσθέτοντας μερικά νέα κομμάτια στην αυθεντική, σπάνιες πειρατικές κόπιες της οποίας έχουν γίνει από τότε ζηλόφθονα collector's items. Η αισθησιακότητα πού άντλησε από τα synthesizers του για το θέμα αυτής της ταινίας - ένα ιδεώδες τοπίο για την ερωτική ιστορία αυτής της μελλοντολογικής ταινίας - απέδειξε, για μία φορά ακόμη, την έμφυτη δεξιοτεχνία του στον τομέα της τεχνολογίας και την ικανότητα του να την εμποτίζει κατά κάποιο τρόπο με ψυχή. Πολλοί κριτικοί σήμερα θεωρούν την ταινία Βlade runner σαν μία από τις καλύτερες του 20ου αιώνα και το soundtrack - σύμφωνα με μία κριτική στο Διεθνές Διαδίκτυο - «έγινε τόσο θρυλικό, όσο και η ίδια η ταινία».



Εμπνεόμενος από τον ζωγράφο Εl Greco, ο Vangelis, σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας, τέθηκε, το 1995, επικεφαλής μίας εκστρατείας, για ν' αγοράσει η Ελλάδα το έργο του Εl Creco, St. Ρeter". Ο Vangelis επιπρόσθετα βοήθησε σημαντικά στην δημιουργία ενός ελπιδοφόρου ταμείου, υπέρ της Εθνικής Πινακοθήκης, στην προσπάθεια της τελευταίας για τον αγώνα της ν' αποκτήσει σπουδαία έργα Τέχνης. Το καθένα από τα 3.000 αντίτυπα της περιορισμένης έκδοσης του έργου του Vangelis, Α Tribute tο Εl Greco (στ' οποίο πρωταγωνιστούσαν οι ερμηνείες της Ισπανίδας soprano Μοntserrat Caballe και του Έλληνα τενόρου Κωνσταντίνου Παλιατσάρα), πουλήθηκε αποκλειστικά, μέσω της Εθνικής Πινακοθήκης, σαν ένα αντικείμενο Τέχνης. Χάρη στα έσοδα από την πώληση αυτή και τις δωρεές πού εισέρευσαν απ' όλη την χώρα, ο St. Peter του ΕΙ Grecο, βρήκε ένα μόνιμο σπίτι στην Ελλάδα, επισημοποιώντας, θεσμικά, το ελπιδοφόρο ταμείο της Εθνικής Πινακοθήκης.
Επίσης, το 1995, η παγκόσμιας απήχησης παραγωγική προσφορά του Vangelis και η γοητεία πού ανέκαθεν του εξασκούσε το Διάστημα, είχαν σαν αποτέλεσμα την ονομασία ενός μικρού πλανήτη, προς τιμήν του, από το Ιnternational Astronomical Union's Minor Planet Center" στο Smithsonian Astronomical Observatory.
Ο Asteroid 6354, σήμερα και για πάντα, ονομαζόμενος Vangelis, βρίσκεται 247 εκατομμύρια χιλιόμετρα από τον ήλιο και σε μία 4.33χρονη περιφορά γύρω του, κυριολεκτικά ανάμεσα στον Δία και στον Άρη. Σε κοντινή απόσταση, με την διαστημική έννοια του όρου, βρίσκονται οι μικροί πλανήτες Βeethoven, Μozart και Βach.
Το άλμπουμ του Vangelis, με τίτλο Voices (με τις φωνητικές συνδρομές των Ρaul Υoung, Caroline Lavelle και Stina Nordenstam) κυκλοφόρησε κι αυτό μέσα στο 1995. Το 1996 ο Vangelis κέρδισε ακόμη μία διάκριση, καθώς αναγνωρίστηκε επίσημα σαν ο πιο επιτυχημένος Έλληνας καλλιτέχνης του κόσμου, ένα γεγονός πού βασίστηκε στις πωλήσεις των άλμπουμ του, κατά την διάρκεια των World Μusic Αward που πραγματοποιήθηκαν στο Μόντε Κάρλο, κάτω από την εποπτεία του Prince Αlbert οf Μοnaco. Τον ίδιο χρόνο, κυκλοφόρησε την συλλογή Portraits και το άλμπουμ Οceanic, ενώ παράλληλα συνέθεσε και ηχογράφησε το soundtrack για την ταινία του Γιάννη Σμαραγδή, Cavafy, ένα προκλητικό πορτραίτο του φημισμένου Έλληνα ποιητή Κωνσταντίνου Καβάφη. Η μουσική για την ταινία αυτή του προσέφερε το βραβείο στην κατηγορία του «Καλύτερου soundtrack», τόσο στο Flanders International Film Festival του Βελγίου, όσο και στο Valencia Ιnternational Film Festival της Ισπανίας. Το 1997, γι' ακόμη μία φορά, ο Vangelis τιμήθηκε στην κατηγορία του «Πιο επιτυχημένου εμπορικά Έλληνα καλλιτέχνη του κόσμου», στα World Μusic Αwards στο Μόντε Κάρλο.
Το Καλοκαίρι του 1997, κάνοντας μία σπάνια, ζωντανή δημόσια εμφάνιση, ο Vangelis, σχεδίασε, διηύθυνε και συντόνισε ολόκληρη την τελετή έναρξης της ΙΑΑF Summer Games, για τον κλασσικό αθλητισμό, πού διεξήχθη στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο της Αθήνας. Χρησιμοποιώντας πολλά από τα υπάρχοντα μουσικά θέματα του δημιούργησε παράλληλα και κάποια νέα, ειδικά για τον σκοπό αυτό. Χάρη στον συγκεκριμένο αυτό σκοπό, την αφοπλιστική ομορφιά και την τεχνική αρτιότητα της παραγωγής, την διεθνή ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη και την αποδοχή της πρόσκλησης παρακολούθησης από τα υψηλόβαθμα στελέχη της Ιnternational Οlympic Committee, είναι ευρύτερα αποδεκτό ότι η απόφαση της ανάθεσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Ελλάδα, σφραγίστηκε εκείνη την βραδιά. Το 1998, το δυσεύρετο άλμπουμ ΕΙ Greco, πού για τρία χρόνια διατίθετο μόνο από την Εθνική Πινακοθήκη, επιτέλους κυκλοφόρησε και για το κοινό.
Το 1999 ο Vangelis συνέθεσε την μουσική, αποκαλύπτοντας το επίσημο έμβλημα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, καθώς επίσης και την "Ιogo" μουσική πού θα συνοδεύει το έμβλημα αυτό, όπου και αν εκτίθεται. Ταυτόχρονα κυκλοφόρησε το άλμπουμ/αναδρομή στην καριέρα του, με τίτλο Reprise.


Τον Μάιο του 2000, συνέθεσε την μουσική, σχεδίασε και «εκτέλεσε» ολόκληρη την καλλιτεχνική τελετή παράδοσης της Ολυμπιακής φλόγας στην Αυστραλία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2000 στο Σύδνεϋ. Τον επόμενο Οκτώβριο, συνέθεσε την μουσική και την συνολική παραγωγή για το «πέρασμα» της Ολυμπιακής σημαίας από την Αυστραλία προς την Ελλάδα, κατά την διάρκεια της τελετής λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Σύδνεϋ.Στις 28 Ιουνίου 2001, ο Vangelis παρουσίασε μία μνημειώδη συναυλία της φωνητικής του συμφωνίας, Μythodea (Μυθογράφος), στους Στύλους του Ολυμπίου Δία στην Αθήνα, την πρώτη μεγάλη συναυλία που πραγματοποιήθηκε ποτέ σ' αυτόν τον ιερό τόπο. Η παράσταση αυτή περιλαμβάνει τις διεθνούς φήμης sopranos Κathleen Βattle καί Jessye Νοrman, με την συνοδεία ορχήστρας, 120 μελών, 20 percusionists καί με τον Vangelis να δημιουργεί πάνω σε ηλεκτρονικά όργανα καί synthesizers. Επιλεγμένη από την ΝΑSΑ, σαν η μουσική πού συνοδεύει την, ήδη στον αέρα, αποστολή Μars Οdyssey Μission' (2001 Οδύσσεια στον Άρη), η Μythodea, αποτελεί το πρώτο project του Vangelis για την εταιρεία Sony Classical και κυκλοφόρησε σε cd και dvd. Ολόκληρη η συναυλία μεταδόθηκε τηλεοπτικά σ' όλο τον πλανήτη.

Το 2002, ο Vangelis δημιούργησε τον ύμνο για το Παγκόσμιο Κύπελλο της  FIFA.
Το  2004, Vangelis κυκλοφόρησε το τραγούδι για την ταινία του  Oliver Stone, Μέγας Αλέξανδρος, ενώ το 2007 έβγαλε 2 άλμπουμ:  το πρώτο ήταν ένα 3 CD set για την 25η επέτειο του Blade Runner, με τίτλο Blade Runner Trilogy, και το δεύτερο ήταν το  soundtrack της ελληνικής ταινίας, El Greco, με τίτλο, El Greco Original Motion Picture Soundtrack.



Το 2005 σε συνέντευξή του στοTelegraph, ο Vangelis μίλησε ανοιχτά για διάφορα κομμάτια της προσωπικής του ζωής. Δήλωσε ότι ποτέ δεν τον ενδιέφερε "ο παρακμιακός τρόπος ζωής" όταν ήταν μέλος στο συγκρότημα, διαλέγοντας να μην πάρει ναρκωτικά ή να πιει αλκοόλ. Έχει παντρευτεί 2 φορές, ενώ όταν ρωτήθηκε γιατί δεν έκανε παιδιά, ο Vangelis απάντησε:
... Λόγω των πολλών ταξιδιών που κάνω και την ανοησία της μουσικής βιομηχανίας. Δεν θα μπορούσα να φροντίσω ένα παιδί με τον τρόπο που νομίζω ότι θα πρέπει να το φροντίσουν.
Το χόμπι του είναι η ζωγραφική. Η πρώτη του έκθεση πραγματοποιήθηκε στη Νότιο Αφρική το 2005.

Δισκογραφία
  • (1970) Sex Power
  • (1972) Fais que ton rêve soit plus long que la nuit
  • (1973) Earth
  • (1973) L'Apocalypse Des Animaux
  • (1975) Heaven and Hell
  • (1976) Albedo 0.39
  • (1976) La Fête sauvage
  • (1977) Ignacio
  • (1977) Spiral
  • (1978) Beaubourg
  • (1978) Odes (Vangelis & Irene Papas album)
  • (1978) Hypothesis (unofficial)
  • (1978) The Dragon (unofficial)
  • (1979) China
  • (1979) Opera Sauvage
  • (1980) Short Stories (Jon & Vangelis)
  • (1980) See You Later
  • (1981) Chariots of Fire
  • (1981) The Friends of Mr Cairo (Jon & Vangelis)
  • (1983) Antarctica
  • (1983) Private Collection (Jon & Vangelis)
  • (1984) Soil Festivities
  • (1985) Mask
  • (1985) Invisible Connections
  • (1986) Vangelis & Irene Papas - Rapsodies
  • (1988) Direct
  • (1989) Themes
  • (1990) The City
  • (1991) Page of Life (Jon & Vangelis)
  • (1992) Conquest of Paradise
  • (1994) Chronicles (Jon & Vangelis)
  • (1995) Voices
  • (1995) Vangelis & Stina Nordenstam - Ask the Mountains
  • (1995) Foros Timis Ston Greco
  • (1996) Portraits (So Long Ago, So Clear)
  • (1996) Oceanic
  • (1998) Reprise 1990–1999
  • (1998) El Greco (album)
  • (2001) Mythodea: Music for the NASA Mission: 2001 Mars Odyssey
  • (2003) Odyssey: The Definitive Collection
  • (2004) Alexander (album)
  • (2006) Chariots of Fire: 25th Anniversary Edition Digitally Remastered
  • (2007) El Greco (soundtrack)
  • (2007) Blade Runner Trilogy: 25th Anniversary (3 CD)


Επιμέλεια-προσαρμογή: Σοφία Παφτούνου
www.tralala.gr

Συνέντευξη με τον Sparky T (Χιπ Χοπ Χωριό) tralala.gr


"When the needle drops, bullshit stops". Έτσι λένε οι DJs μεταξύ τους. Και έτσι είναι επιτρέψτε μου. Η ικανότητα και η τεχνική μετράει, όταν στο σκοτάδι του μαγαζιού, υπό την πίεση του χρόνου, του καπνού, του αλκοόλ και των ντεσιμπέλ πρέπει η επόμενη επιλογή να είναι η σωστή. Τα επαναλαμβανόμενα λάθη δεν συγχωρούνται και ο κόσμος της νύχτας είναι ιδιαίτερα εκδικητικός. Αυτά τα ξέρουν καλά οι επαγγελματίες του χώρου. Και αυτός που τα ξέρει ακόμα καλύτερα είναι ο 7κις πρωταθλητή Ελλάδος στο άθλημα των ατσάλινων τροχών. Κυρίες και κύριοι, σήμερα η οθόνη του κινητού μου έγραψε «Κλήση προς... Θοδωρής Sparky T».





Έχουν έρθει στιγμές που βλέποντας διάφορους τυχάρπαστους και 'αστροναύτες' του χώρου θέλησα να απαρνηθώ τον χαρακτηρισμό “DJ”



sparky5Χωριανός: Καλησπέρα σας κύριε Sparky. Που σας βρίσκουμε;
Sparky T: Καλησπέρα Χωριανέ, με πετυχαίνεις στο σπίτι, μεταξύ Ableton, καλωδίωσης κάποιων μηχανημάτων και ενός ανοιχτού PS3.
Χωριανός: Είστε άνθρωπος της τεχνολογίας δηλαδή...
Sparky T: Έτσι νομίζω, αν και θα μπορούσα να τα καταφέρνω και καλύτερα…
Χωριανός: Επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω. Ποσό πιο εύκολη είναι η δουλεία του DJ σήμερα με όλα αυτά τα gadget και τα software που κυκλοφορούν; Έχουν πλήξει ή έχουν ωφελήσει τον κλάδο;
Sparky T: Τα gadgets και τα software δεν σε κάνουν καλύτερο. Ο κακός DJ παραμένει κακός, ό,τι τεχνολογικό μέσο και αν χρησιμοποιήσει. Στα χεριά του ικανού DJ αντίθετα, τα σωστά εργαλεία μπορούν να διευκολύνουν καταστάσεις. Έτσι για παράδειγμα μπορεί να μειωθεί ο όγκος της μουσικής που κουβαλάς μαζί σου, όπως επίσης μπορείς πιο εύκολα να υλοποιήσεις τρελές ιδέες και μάλιστα σε real time. Όσο για το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σου, η αλήθεια είναι ότι έχει ξεπεταχτεί μια ολόκληρη 'φυλή' από νέους DJs που σε μια νύχτα απέκτησαν laptop (κατά προτίμηση Apple γιατί “είναι καλύτερο από τα PC” όπως τους έπεισε κάποιος φίλος τους, χωρίς να το έχουν ψάξει πραγματικά) και άπειρα mp3. Αρκετοί από αυτούς όμως έχουν χάσει την ουσία του πράγματος, που είναι η μουσική. Συν του ότι πάρα πολλοί από αυτούς κινούνται σαν DJ / PR δίνοντας πολύ μεγαλύτερο βάρος στις δημόσιες σχέσεις και στο να καλούν κόσμο παρά στο να γίνονται καλύτεροι DJs.Τα συμπεράσματα δικά σου...
Χωριανός: Συμπεραίνω πως κάθε κλάδος έχεις τους καλούς και τους κακούς επαγγελματίες και ο κλάδος των DJs δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Αυτοί λοιπόν οι mp3 DJs στους οποίους αναφέρεσαι, καταφέρανε να εδραιωθούν στην αγορά ή νύχτα μπήκανε, νύχτα φύγανε;
Sparky TΈχουν έρθει στιγμές που βλέποντας διάφορους τυχάρπαστους και 'αστροναύτες' του χώρου θέλησα να απαρνηθώ τον χαρακτηρισμό “DJ”, με την έννοια του: «όχι φίλε μου, δεν είμαστε το ίδιο». Γενικά δεν είμαι κατά των mp3 DJs, αρκεί να ξέρουν τι κάνουν, δηλαδή να έχουν κάνει έναν κύκλο στη μουσική, να έχουν ξοδέψει κάποια χρήματα, να έχουν στερηθεί και κάποιους καφέδες για να πάρουν 10 CD η μερικά βινύλια και μετά ας γυρίσουν στα software. Όσο για το ποιοι από αυτούς θα επιβιώσουν, σε μεγάλο βαθμό έχει να κάνει και με τη νοοτροπία των ιδιοκτήτων των νυχτερινών μαγαζιών, που πάντα αναζητούν την πιο οικονομική και compact λύση, η οποία όμως σε βάθος χρόνου ενδέχεται να βλάψει το μαγαζί.
Χωριανός: Θοδωρή, διαβάζω στο βιογραφικό σου, πως ανακηρύχτηκες επί σειρά ετών (από το 1991 έως το 1999) 7 φορές ο καλύτερος DJ στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει προφανώς πως είτε ήσουν ο μόνος DJ αυτή την εποχή (άρα και ο καλύτερος!), είτε πως ήδη από το 1991 κατείχες το άθλημα του πικαπ! Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τους «ατσάλινους τροχούς» και για ποιο λόγο;
Sparky T: Για ποιο λόγο…; Απλά κάποια στιγμή στη ζωή μας (και κάλο είναι να συμβαίνει σε νεαρή ηλικία για να υπάρχει περιθώριο χρόνου) κάτι μας κάνει κλικ, κάποιο φωτάκι ανάβει και μας λέει:πρέπει να κινηθείς προς τα εκεί. Μικρός είχα μια κλίση σε DJ θέματα, θαύμαζα τους DJs, προσπαθούσα ν καταλάβω τις τεχνικές και τη λογική τους, και όταν κάποτε άκουσα το «Adventures» του Grandmaster Flash αποφάσισα ότι ήθελα να κάνω κάτι τέτοιο. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Επέτρεψε μου να σημειώσω πως την εποχή που είχαμε ξεκινήσει, μπορώ να πω δίχως έπαρση πως εγώ και o Smarty Al είχαμε την καλύτερη 'αντίληψη' των πραγμάτων σε σχέση με τους άλλους DJs.
Χωριανός: Είχες κάποιον άνθρωπο να σε βοηθήσει στα πρώτα σου βήματα; Κάποιον μέντορα ή κάποιον δεξιοτέχνη του πικάπ; Το λέω αυτό γιατί εκείνες τις εποχές δεν υπήρχε η υποψία internet, πόσο μάλλον του Youtube, έτσι ώστε να μπορεί να αποκτήσει κάποιος ενδιαφερόμενος τις απαραίτητες πληροφορίες για το DJing και τις τεχνικές του...
Sparky T: Πραγματικά, τότε δεν είχαμε internet, Youtube, tutorials κλπ. Είχαμε όμως τους δίσκους των hip-hop συγκροτημάτων και προσπαθούσαμε εξ ακοής να μιμηθούμε τα scratch των αγαπημένων μας DJs. Μετά ήρθαν οι πρώτες βιντεοκασέτες από τα παλιά DMC, και ο ήχος απέκτησε και εικόνα. Σαν μέντορες θα μπορούσα να πω ότι μεγαλώνοντας είχα δυο ανθρώπους, (όχι σε επίπεδο turntablism, αλλά σε ότι αφορά την καθαρά DJ προσέγγιση): τον Γιώργο Ιωαννίδη (DJ Ghost) και τον Γιώργο Σειρά.
Χωριανός: Απ’ όσο βλέπω στο παρελθόν έχεις συνεργαστεί με ονόματα θρύλους της ελληνικής hip hop σκηνής, όπως Terror X CrewFFCRazastarr ακόμα και Goin Through ενώ πλέον είσαι σταθερός DJ στους Stavento. Ποιες διαφορές μπορείς να βρεις στην hip hop σκηνή του ‘90 με την σημερινή; Ο ρόλος του DJ παραμένει ο ίδιος, είναι πιο υποβαθμισμένος ή χαίρει μεγαλύτερης αναγνωρισημότητας;
Sparky T: Καλή η ερώτησή σου χωριανέ, αλλά δεν ξέρω αν και η απάντηση μου θα είναι εξίσου καλή. Το θέμα σηκώνει πολύ συζήτηση…
sparky03
Χωριανός: Όχι να το παινευτώ, αλλά οι καλές ερωτήσεις είναι το στοιχείο μου. Το λέει και ο αρχισυντάκτης μου, Θάνος Κωτσιόπουλος. Αλλά για πες, γιατί δεν μπορείς να μου δώσεις μια καλή απάντηση;
Sparky T: Το θέμα είναι πολυδιάστατο. Για να το απλοποιήσουμε ας πούμε απλά πως η σκηνή στα 90s προσπαθούσε να ανακαλύψει τον εαυτό της, ήταν φρέσκια, δραστήρια και με ανησυχίες. Καταρχάς υπήρχαν ακροατές που ήταν μονό ακροατές. Αργότερα όλοι αυτοί αναμιχτήκαν με τον hip-hop με διάφορους τρόπους, μπήκαν σε γκρουπ και ομάδες και άρχισαν άθελα τους να αμφισβητούν αυτούς που πριν λίγο καιρό θαύμαζαν. Κάπου εκεί, νομίζω, άρχισε η κάτω βόλτα.Επίσης βασική διάφορα ήταν το ότι τότε δεν είχε πέσει το χρήμα στο τραπέζι του hip-hop, γεγονός που αργότερα διάβρωσε την τέχνη, τις σχέσεις και την ουσία.
Χωριανός: Και ο DJ μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση που βρισκόταν;
Sparky T: Θα τολμούσα να πω ότι τότε ο DJ ήταν πιο πολύ συνδεδεμένος και αποδεκτός από το κοινό. Στην πορεία όμως έχασε κάπως την αίγλη του, ίσως παραγκωνίστηκε και τα τελευταία χρονιά ο μεταμορφωμένος πια turntablist, σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχει και δεν θέλει να έχει σχέσεις με το hip-hop group, μιας και η τέχνη που υπηρετεί μπορεί να σταθεί αυτόνομα.
Χωριανός: Για να σε στριμώξω τώρα... Εσύ Θοδωρή διαβρώθηκες από το χρήμα; Κατά καιρούς έχεις κατηγορηθεί ότι δεν κράτησες το hip hop κώδικα και ότι μπήκες στην νύχτα, σε μεγάλα μαγαζιά και πούλησες το hip hop για το RnB. Τι έχεις να απαντήσεις στους επικριτές σου;
Sparky T: Μία γενικότερη θεώρηση πλαισιώνει το ρόλο του DJ και αυτή για μένα βρίσκεται στο τρίπτυχο Skills, Party Rockin & Studio. Με άλλα λόγια ο DJ πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο “ολοκληρωμένος” μουσικά και τεχνικά έτσι ώστε να μπορεί να σταθεί σε κάθε περίσταση, άσχετα με το ποια μπορεί να είναι η αληθινή του μουσική αγάπη. Με βάση αυτά δεν θεωρώ ότι κινήθηκα λάθος. Όσο για τους επικριτές μου, τι περίμεναν δηλαδή; Να μείνω για πάντα στο underground, στα υπόγεια, να το “κρατάω αληθινό στα στενά” και να μην προχωρήσω επαγγελματικά; Αυτά είναι αστειότητες. Επέτρεψε μου να πω, πως όταν αξίζεις, ο κόσμος το καταλαβαίνει και αποδέχεται τις επιλογές σου. Πάντα υπάρχουν και οι στενοκέφαλοι ταμπελο-λάτρεις, αλλά δεν αξίζει να εστιάσει κάποιος σε αυτούς. Τη δεδομένη στιγμή μπορώ και παίζω σε μεγάλα clubs, είμαι ο μόνιμος DJ της ομάδας των Stavento και παίζω και σε καθαρόαιμα hip-hop events. Για μένα ο συνδυασμός είναι η επιτυχία.
Χωριανός: Καλά τα λες κύριε Sparky. Ένα τελευταίο πράγμα για να κλείσουμε τη συζήτηση. Τι έχεις να προτείνεις στα νέα παιδιά που ξεκινάν τώρα το χόμπι / επάγγελμα του hip hop DJ; Η εμπειρία τόσων χρονών τι σε δίδαξε;
Sparky T: H ζωή φτιάχνεται από τις επιλογές. Αν σε κάποιον αρέσουν οι ταμπέλες ας φτιάξει την καριέρα του έτσι ώστε οι ταμπέλες να λειτουργήσουν υπέρ του όσο αυτό είναι εφικτό. Οι πολλές ταμπέλες μπορούν να σε κάνουν να χάσεις το δρόμο σου, όμως. Προτιμώ να προχωράω σύμφωνα με τα θέλω μου, ακόμα και αν αυτά κάποιες φορές είναι εκ διαμέτρου αντίθετα ή ακόμα και αν με έχουν οδηγήσει σε λάθη. Οι νέοι που ξεκινάνε τώρα πρέπει να έχουν υπομονή, διαθέσιμο χρόνο για practice και ακόμα περισσότερο για μελέτη και ακρόαση διαφόρων μουσικών ειδών, όχι μόνο hip-hop.
Χωριανός: Γιατί είναι ο συνδυασμός  που δημιουργεί την επιτυχία…
Sparky T: Σωστά! Και επειδή τώρα έχω να συνδυάσω τα καλώδια μου, μπορείς να με αφήσεις ήσυχο χωριανέ ρεπόρτερ. Καλή σου νύχτα!
Χωριανός: Καληνύχτα Sparky!
sparky4



Φιλιά
Ο χωριανός
www.tralala.gr

Για επικοινωνία, συμβουλές επιτυχίας, χάρες και νταηλίκια παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου:  xwrianos@gmail.com


Η Amy Winehouse στο άλμπουμ με ντουέτα του Tony Bennett!


Στο Studio με τον Tony Bennett μπαίνει η Amy Winehouse για να ηχογραφήσει ένα τραγούδι για τον επερχόμενο δίσκο του με τίτλο «Duets II».
Περισσότερες λεπτομέρειες για το τραγούδι περιμένουμε να ανακοινωθούν ενώ αυτό θα είναι το επόμενο μουσικό βήμα της Amy Winehouse μετά την συμμετοχή στον δίσκο της Leslie Gore και στο τραγούδι «It's My Party» το 2010.
Στο άλμπουμ ντουέτων του Tony Bennett που θα κυκλοφορήσει στις 20 Σεπτεμβρίου 2011, θα συμμετέχουν και άλλοι σημαντικοί καλλιτέχνες όπως: Cheryl Crow, Lady Gaga, Willie Nelson, K.D Lang, Andra Bocelli, Josh Groban, Faith Hill και άλλοι πολλοί!
Τέλος, σύμφωνα με τα όσα ακούγονται, η Amy Winehouse ηχογραφεί τον τρίτο της δίσκο που θα είναι και ο πρώτος μετά το πολύ επιτυχημένο Back To Black που κυκλοφόρησε το 2006!!

Από τη Θωμαή Καραθάνου
www.tralala.gr

Gazoo: η επιτυχία συνεχίζεται μέχρι το Σάββατο 16 Απριλίου


Πηγή: Δελτίο Τύπου
GAZOO

ONIRAMA
ΜΥΡΩΝΑΣ ΣΤΡΑΤΗΣ
MARK F.ANGELO + SHAYA
Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Οι στάβλοι του Όθωνα στην οδό Πειραιώς (Γκάζι), κτίριο διατηρητέο και ανακατασκευασμένο, μετατράπηκαν σε ένα εντυπωσιακό σύγχρονο live club και υποδέχονται κάθε Παρασκευή και Σάββατο τους πρίγκιπες της ελληνικής pop σκηνής...
Ένας χώρος που αποτελεί πρότυπο στη νυχτερινή διασκέδαση!
Αυτό είναι το Gazoo! Το πιο hot spot live club της Αθήνας!
Οι  ONIRAMA επέστρεψαν δυναμικά στο Live clubbing
Η παρέα  διευρύνθηκε!
Ο Μύρωνας Στρατής προσθέτει τη δική του έντονη πινελιά.
Ο Mark F.Angelo προσθέτει τις αγαπημένες του μουσικές και η Shaya την δική της pop κουλτούρα.
Αυτό το χειμώνα όλο το παιχνίδι γίνεται στο Gazoo!

Gazoo
Πειραιώς 102 ? 104
Τηλ. 210 3422888

Έρχεται το νέο video της Katy Perry με τον Kanye West


Ένα τεράστιο μωσαϊκό με φωτογραφίες κατασκευάστηκε στο site της Katy Perry, στα πλαίσια της προώθησης του νέου της video clip για το τραγούδι "E.T." στο οποίο συμμετέχει και ο Kanye West.
H Katy ζήτησε από τους followers της στο Twitter να ανεβάσουν μία φωτογραφία τους με το hashtag #KATYET και τους υποσχέθηκε να την συμπεριλάβει στο ψηφιδωτό του "E.T."
Δείτε το πραγματικά εντυπωσιακό αποτέλεσμα εδώ και θυμηθείτε το "Ε.Τ." από Katy Perry και Kanye West εδώ!

Κιάμος - Μαρτάκης - Φουρέιρα, στο Ποσειδώνιο


Από 23 Απριλίου, ο Πάνος Κιάμος ξεκινά τις εμφανίσεις του στο Ποσειδώνιο και μαζί του θα είναι η Ελένη Φουρέιρα και ο Κώστας Μαρτάκης.
Μιλώντας στην εκπομπή Mega Star, Ελένη και Κώστας αποκάλυψαν κάποια μικρά και σημαντικά για τα επόμενα βήματα τους.

Ο Κώστας Μαρτάκης είπε πως νιώθει ψαρωμένος από αυτή τη συνεργασία με τον Πάνο Κιάμο, αφού είναι η πρώτη του φορά που συνεργάζεται μαζί του. Επίσης, αποκάλυψε πως τη συνεργασία την ζήτησε ο ίδιος ο Κιάμος, αφού όταν τους είδε μαζί με την Ελένη, είπε πως θα ήθελε να συνεργαστεί μαζί τους.

Η Ελένη Φουρέιρα εκμυστηρεύθηκε πως έρχεται κι ένα ντουέτο με τον Κώστα Μαρτάκη πολύ σύντομα, όπως επίσης ότι στο μαγαζί θα υπάρξουν πολλές εκπλήξεις.

Τέλος, ο Κώστας Μαρτάκης, μας προϊδέασε για τη νέα του δουλειά με μια νεαρή Ρωσίδα pop star. Το τραγούδι με την νεαρή Ρωσίδα θα περιλαμβάνεται στον καινούριο δίσκο του. Εκτός από το τραγούδι, γεγονός αποτελεί και το σχετικό video clip, τα γυρίσματα του οποίου έγιναν στην Ουκρανία.

Για όλα αυτά, εμείς αναμένουμε νεότερα!

Comedy Awards: Oι νικητές!


Τα πρώτα ετήσια Comedy Awards διοργανώθηκαν το περασμένο Σάββατο από το Comedy Central και τίμησαν αυτούς που μας χάρισαν απλόχερα γέλιο, σε τηλεόραση, κινηματογράφο, viral videos και stand-up performance!
Στην τηλεοπτική οθόνη, μεγάλοι νικητές ήταν ο Alec Baldwin (30 Rock) και Kristen Wiig (Saturday Night Live) στις κατηγορίες Best Comedy Actor-Actress αντίστοιχα.

Σήμερα - 29 Μαρτίου


Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της σημερινής ημέρας; Ποιοι γιορτάζουν σήμερα και τα σημαντικά γεγονότα που συνέβηκαν στην ιστορία του χώρου της μουσικής βιομηχανίας αυτή την ημέρα του χρόνου...
Γιορτάζουν: δεν υπάρχει μια γιορτή πάρα πολύ γνωστή



Σημαντικά γεγονότα στην Ιστορία της Μουσικής :

1932: O Jack Benny κάνει το ντεπούτο στο  radio.
1943: Γεννιέται ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, συνθέτης.
1962: Γίνεται χρυσός ο δίσκος του Gene Chandler με τίτλο "Duke of Earl."
2005: Πεθαίνει ο Γιώργος Σισιλιάνος, συνθέτης λόγιας μουσικής.

Άλλα σημαντικά ιστορικά γεγονότα :

1430: Οι δυνάμεις του Οθωμανού σουλτάνου Μουράτ Β' καταλαμβάνουν την πόλη της Θεσσαλονίκης.
1864: Η Αγγλία ανακοινώνει ότι παραχωρεί τα Επτάνησα στην Ελλάδα, ως προίκα στον νέο βασιλιά Γεώργιο Α'.
1971: Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού Νίκος Γουλανδρής προσφέρει στους παίκτες του Παναθηναϊκού 225.000 δραχμές ως δώρο για την πρόκρισή τους επί της Έβερτον. Η προσφορά δεν θα γίνει δεκτή.
1993: Αρχίζει στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Αθήνας η δίκη του Γιώργου Κοσκωτά και 26 ακόμα ατόμων. Η υπόθεση αφορά στην υπεξαίρεση 32 δισεκατομμυρίων δραχμών από την Τράπεζα Κρήτης και την εισροή 12,1 δισεκατομμυρίων δραχμών από αυτά στην εκδοτική εταιρία «Γραμμή».